♥manusia yang berjaya akan memperolehi keuntungan daripada kesilapannya, dan mencuba lagi dengan cara yang lain♥

Followers

kakilike :)

OoOohhH NoOoO!!

      Apakah?macam mane ni..hati makin gelisah sambil memikirkan exam yang boleh dikatakan macam air
yang deras..rasa rasa dulu mcm awal lagi.pejam celik..aik!da tinggal 12 hari lagi nak exam..selalu aku terpikir?adakah exam ni mampu aku tonjolkan diri atau sebaliknya..azmie?just tepuk dada tanya selera la..
pelbagai subjek lagi yang aku belum kuasai..macam mana ni?kalau da balik uma ni..hm..abis la..memang susah la nak tengok bukunye..lagi lagi nak buat latihan..pandang kulit buku la nampaknya..actly hari selasa yang lepas,cikgu ku dengan mudah memberi sebanyak banyaknya latihan kepada budak kelas 5 hikmah.cikgu tahu yang budak kelas ni memang malas..tapi dengan senyumnya cikgu tetap memberi..kuikuikui..dengan muka REDOnye budak budak kelas ambik latihan tu..siap berjanji lagi akan siapkan..padahal..hampeh saja..kenapa aku ni pantang aje tengok lap..mesti nk on9 la..hobby kot..sokmo terbiasa begitu kot..aku nak jadikan die sebagai contohlah..rajin membaca..mesti pandai berbahasa kan..betol ke orang yang malas memang susah nak berjaya?tapi..sahabat sahabat aku malas juga..tapi semua da lepas ke sekolah cerdik..pelik?macam mana tu..dalam kelas sama je..tak fokus pon apa yang cikgu ajar..hm..dari mana datang kebolehanya..aku nak jugak macam tu..mungkin memang sejak kecil diberi kelebihan cerdik pandai kot..
     Aku sokmo terfikir,apa yang terjadi selepas exam spm nanti..jejak jalan mana yang aku patut lalui..adakah berliku?lurus atau sebaliknya..itu yang merisaukan aku..kalau betol jalan yang akan aku hadapi adalah lurus..Alhamdulillah..tapi!kalo jalan yang bakal akan kulalui nanti berliku?aku berserah kepadamu YA ALLAH!?..azmie?sedar dan sedarlah..janganlah jadikan sikap yang malas pemusnah hidup..pikirlah dengan tenang dan buanglah tabiat buruk itu..ingat..dimana ada kemahuan disitu ada jalan,ops..macam karangan la pulak..susah senang pasti ada hikmahnya..tak lupa kepada si dia..dia dan smuanya..azmie mohon maaf kerana telah melukan hati n perasaan disamping menyebabkn kamo semua sedeh..ampun dipinta jika kesalahan azmie merobohkan hati dan jiwa kamo..belaja rajin rajin.insyAllah..ada ruang kehidupan yang senang..^_^

No comments:

Post a Comment